hellässä hoidossa




Terveisiä täältä sohvalta peittojen alta. Onko se niin, että tunnollinen työntekijä sairastaa viikonloppuisin? 

Olen yrittänyt vältellä tauteja, koska just nyt en olisi saanut töiden takia sairastua. Tosin silloinhan ne taudit yleensä iskee, kun niitä vähiten haluaisi. Tämä sentäs odotti työviikon loppuun.  Perjantaina kotiin tullessa nousi kuume ja edelleen ollaan hyvin flunssaisia ja hieman lämpöisiä. Joka paikkaan sattuu ja missään ei ole hyvä olla. 

Lepäilyolosuhteet on kyllä tehty mulle varsin mukavaks. Teetä on kupissa lähes heti, kun vanha näyttää jo haalistuneen, on vilttiä ja nenäliinoja. Eiliseltä kauppareissulta sain ruusuja ja suklaata ja kuumemittariakin tungetaan kainaloon ihan pyytämättä. Tuon viimeisen kohdalla kyllä luulen, että mua tarkkaillaan ja heti kun kuume on laskenut on mun vuoro viedä koira ulos ja alkaa kotihommiin ;) Koirakin on vahtinut mua tarkasti. Jo pari päivää ennen tautia se alkoi tuijottelemaan mua lenkillä, kun en jaksanut niin nopeasti kävellä. Viime yönä heräsin painajaiseen ja siihen, että unissani jotain inisin. Lakka hyppäs heti mieheni päälle ja herätti hänet. Tässä talossa ei siis ihan heti anneta mulle tapahtua mitään pahaa ja tuntuu turvalliselta huomata, että vahtivuorot toimii. 

Onneksi tälle viikonlopulle ei ollut muuta ohjelmaa tiedossa ja ensi viikkokin on enemmän ja vähemmän kotitoimistolla työskentelyä, joten ei haittaa, vaikka olo vielä huomenna hieman hutera olisi. 

Nyt takaisin kirjan pariin. Pääkipu on onneksi hellittänyt sen verran, että ollaan pystytty katsomaan elokuvia ja sain jopa yhden kirjan luettua. Muuten on sitten tullut tuijoteltua tuota meidän ikkunan maisenmaa. Näyttää hyvin syksyltä. Postauksen kuvat tosin otettu jo viime viikolla, nyt ne lehdet kun tuolta hiljalleen tippuvat ja äsken niiden mukana tippui muutama lumipisarakin. Tosin vain hetken aikaa. Toivottavasti pääsen itse taas pian haistelemaan tuota raikasta syysilmaa. 

Mukavaa ja rauhallista sunnuntaita sinne teille. Yrittäkää te pysyä terveenä.

Ruut

Ei kommentteja