Rakkaudesta ruokaan


Viikonloppuna meillä syötiin hyvin. Anoppi oli kylässä ja jo ennen tuloansa hän kysyi saako kokkailla meille. Pitkästä aikaa tuli syötyä kalaakin.

Eilen lueskelin Facebookista joitain vanhoja julkaisuja ja löysin kohdan, missä olin pyytänyt ihmisiä kommentoimaan asioita, joista tykkään. Huomasin, että suurin osa vastauksista liittyi ruokaan (tai viiniin).  Saan aika usein kuulla valituksia siitä, ettei minusta saa irti tykkäänkö jostain vai en. Ehkä ruoka on sitten saanut yllättävän monta adjektiivia?

Kyllähän minä syödä tykkään. Rakastan hampurilaisia, pizzaa, karkkia ja erilaisia salaatteja. Söisin sipsiä usein, jos se ei näkyisi niin helposti vyötäröllä. Välillä on mukava käydä ravintolassa, mutta jos itse saan päättää niin yleensä haetaan kotiin jotain hyvää ruokaa ja ollaan ihan vaan oloasuissa rennosti. Voisin oikeastaan elää kokonaan ilman ravintoloita tai kahviloita.

Välillä laitan ruokaa itsekin. En aina ihan päivittäin, mutta monta kertaa viikossa. Kokkailusta en oikein tykkää, en vaikka haluaisin. En silti ole kovin huono kokki vaan kyllä ne yleensä onnistuvat ne omat kokkailut ja maistuvat yllättävän hyviltä. Rakkaudella tehtyjä ;) Eilenkin meni hermot, kun keittiössä häärin ja ilmoitin miehelle, että teen tämän ihan vaan siksi, että rakastan.

Nyt ennen häitä mun oli tarkoitus olla pienellä laihiksella. Onnistuin viikon ajan ja sitten en vaan enää jaksanut. Perjantain jälkeen (kun saan puvun takaisin) pitäis sitten pysyä tämän kokoisena seuraavat viikot. Toivotaan, että onnistuu. Noin muuten en laihiksista tykkää yhtään. Oon aina ollut sitä mieltä, että kohtuus kaikessa. En halua kieltäytyä jostain kokonaan vaan välillä on voitava herkutella, jos kumminkin muuten yrittää syödä edes jotenkin terveellisesti. Leivästä en vois koskaan luopua ja suklaakakkua en edelleenkään suuhuni laita. Miehen myötä aamupuuro on tullut mun elämään ja sitä aina aamuisin yritän väkisin nieleskellä mustikoiden kera. Hän sen mulle keittää ja mä haluan luottaa siihen, että se on terveellistä.

Ruokatottumuksia taitaa olla niin monta, kuin on ihmisiäkin. Osa tykkää jostain ja osa ei. Toiset välttelee tiettyjä paikkoja ja joku syö missä vain. Jokaisella omat juttunsa.

Mä täällä makoilen just maha täynnä omia kokkailujani. Lopun iltaa taidan juoda vaan kuplavettä. Se samainen anoppi toi meille Sodastreamin ja oon käyttäny sitä jo nyt todella paljon.


Ruut

4 kommenttia

  1. Leivoimme tiikerikakun ja sitten siitä on tullut otettua palasia,vaikka tiedän sen olevan aika rasvainen ja sokerinen.Hyvää on!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nam :) Tiikerikakku on kyllä hyvää!

      Poista
  2. Makuasioista ei voi kiistellä :) Oon oppinut syömään puuroa vasta aikuisena ja nykyään se jo maistuukin hyvältä! Silti en voisi kuvitella elämää ilman leipää.
    Mukava blogi sinulla, tervetuloa kylään :)

    Maikku/https://mansikoitajavaahtokarkkeja.blogspot.com/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No se on kyllä totta! Välillä sitä oikein ihmettelee, että miten joku mun mielestä pahalta maistuva voi olla toiselle suurta herkkua.

      Kiva, että löysit tänne!

      Poista